Tales of Mordor

 <:<  Co warto zobaczyć w Mordorze? >:>

Góry Popielne, Ered Lithui – pasmo górskie, które chroni Mordor od północy. Biegnie niemal prosto na zachód. Łańcuch ten łączy się prostopadle z górami Ephel Dúath przy Morannonie. Na północny znajduje się równina Dagorlad. Na najbardziej wysuniętej na zachód odnodze tych gór wznosi się forteca Saurona - Barad-dûr. Z kolei wysuniętą najbardziej na wschód granicą jest Płaskowyż Gorgoroth. Z owej odnogi wypływają dwie z czterech rzek wpadających do Morza Nuren. Jest to prawdopodobnie pierwsze miejsce, które będziemy mieli okazję oglądać zaraz po przybyciu. Po obejrzeniu wybrzeża dobrze jest wybrać się na spacer po górach.

Morannon lub Czarna Brama – ufortyfikowana brama strzegąca wejścia do Mordoru. Stoi w północno-zachodniej części kraju. Rozciąga się pomiędzy Ephel Dúath a Górami Popiołu. Za nią umieszczone były dwa okrągłe, kamienne wały, dzięki którym Trolle górskie otwierają olbrzymie wrota. To właśnie Przez Morannon usiłowali ppoczątkowo przejść Frodo, Sam i Gollum, ale widząc potężne obwarowanie wejścia do Mordoru, zdecydowali się na inną drogę. Teraz także i Ty możesz spróbować podążyć ich śladami! Niedaleko od niej znajdują się Zęby Mordoru.

Zęby Mordoru – dwie wieże strażnicze, położone obok Morannonu. Roztacza się z nich naprawdę cudowny widok na przełęcz Cirith Gorgor.

Gorgoroth – pustkowie położone przed Górą Przenaczenia. Jest naprawdę dobrym miejcem na rozbicie obozu i nocleg.

Góra Przeznaczenia (sin. Amon Amarth), znana też jako Orodruina (sin. Góra Czerwonego Płomienia) − wulkan, miejsce wykucia i zniszczenia Jedynego Pierścienia. Wspinając się po jej stromych brzegach Ty także możesz się poczuć jak Powiernik Pierścienia!

Barad-dûr (C. M. Lugburz) Czarna Wieża - forteca położona na pustkowiu Gorgoroth. Niemalże niezniszczalna czarna wieża, na której znajduje się symbol Mordoru - oko Saurona Wielkiego. Jest ona zarówno jego siedzibą, jak i doskonałym punktem orientacyjnym dla wszelkich wycieczek. Kto wie, może władca dopuści Cię przed swoje oblicze?

Dagorlad – wielka, jałowa równina, położona na wschód od Emyn Muil, tuż na przedpolu Mordoru. Stoczono tam w 3434 roku DE wielką bitwę pomiędzy armią Ostatniego Sojuszu a wojskami Saurona. Temu wydarzeniu równina zawdzięcza swoją nazwę - westr. Pole Bitwy, co jest dosłownym tłumaczeniem sindarińskiego miana Dagorlad. Z biegiem lat część równiny, gdzie znajdowały się groby poległych w Drugiej Erze, pochłonęły Martwe Bagna. Uważaj podczas spaceru! W tych wodach trafić możesz na topielców, którzy mogą wciągnąć Cię pod wodę. Zalecam spacer z doświadczonym przewodnikiem o randze 'Gollum'.

Udûndolina utworzona przez zachodnia część Gór Popielnych i północny kraniec Gór Cienia. Dolina ta miała kształt okręgu, była bardzo głęboka i otoczona stromymi, czarnymi urwiskami. Była odgrodzona ramionami górskimi od reszty Mordoru i powstała prawdopodobnie jako wynik wybuchu wulkanu albo też utworzył ją krąg skał ekstruzyjnych ukształtowanych jak dolina. Można tam znaleźć wiele ciekawych formacji skalnych.

Cirith Ungol – przełęcz leżąca w górach Ephel Dúath, nad Minas Morgul. Jest jednym z nielicznym dróg wiodących do Mordoru od zachodu. Zamieszkuje ją Szeloba, a od wschodu wejście strzeże wieża Cirith. Tu również możesz podążyć śladem Powiernika Pierścienia! Zalecam spacer z doświadczonym przewodnikiem o randze 'Gollum', ponieważ Szeloba bywa agresywna.

Minas Morgul (sin. Wieża Złych Czarów), dawniej Minas Ithil (sin. Księżycowa wieża) – forteca położona w łańcuchu górskim Ephel Dúath na granicy Gondoru z Mordorem zbudowana przez Númenorejczyków. Po upadku stała się siedzibą Nazgûlii i jest miejscem powszechnie uważanym za przeklęte. Idealna sprawa dla miłośników mocnych wrażeń!

 

 

 

 

 



Dodaj komentarz






Dodaj

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl